-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13066 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در بعضي از كتب بيان شده كه نزديكي و مقاربت بين زن و مرد هر چهار ماه واجب است به نظر شما راه مناسب در ارضاء غريزه جنسي و زمان مناسب كه دو طرف بتوانند سير طبيعي اين نعمت خدادادي را به نحو احسن انجام دهند و از يگديگر راضي باشند چيست؟



در مباحث مربوط به زناشويي و رابطه زن و شوهر دو مسأله حايز اهميت است يكي مسأله حق و ديگري اخلاق. به عبارت ديگر زن و شوهر نسبت به يكديگر حق و حقوقي دارند كه در متون فقهي و قوانين شرعي و قوانين مدني و ... آمده است. ولي آيا زندگي زناشويي فقط بر پايه حقوق به چرخش در ميآيد؟ اگر بنا باشد زندگي زناشويي را بر پايه حقوق استوار كنيم زندگي هيچ لذتي نخواهد داشت. مثلاً از نظر شرعي و فقهي زن وظيفه ندارد براي شوهر غذا طبغ كند، خانه اش را جارو كند، لباسش را بشويد و فرزند را شير بدهد و ...و مي تواند براي انجام اين كارها براي خودش مزد دريافت كند و بگويد به شرطي انجام مي دهم كه مزدم را پرداخت كني. ولي آيا اگر زني بگويد بچه ام (بچه ات) را بشرطي شير مي دهم كه مزدم را بدهي اين زن چگونه زني است!

موضوع استمتاع جنسي نيز دو جنبه دارد. يك جنبه شرعي و فقهي و يك جنبه اخلاقي. از نظر فقهي و شرعي مرد حق ندارد بيش از مدت زمان مشخص مانع استمتاع جنسي او بشود. هم خوابگي و هم بستري يكي از حقوقي است كه زن بر گردن مرد دارد و متقابلاً نيز هم خوابگي و هم بستر شدن از حقوق مرد است نه زن مي تواند مانع استمتاع مرد بشود و نه مرد مانع استمتاع مرد. زن در برابر درخواست مرد وظيفه دارد بجز در مواردي كه منع شرعي دارد به خواسته مرد پاسخگو گويد و او را ارضا كند و گر نه نفقه ندارد و ناشزه تلقي مي شود و مرد نيز حق ندارد بيش از چهار شب جدايي از همسرش بخوابد يعني از هر 4 شب سه شب اختيار دارد جدا بخوابد ولي شب چهارم حتماً بايد در كنار همسرش و در حالت آشتي بخوابد و بيش از 40 روز حق ندارد از آميزش جلوگيري كند.

اما در بحث اخلاق جنسي موضوع متفاوت است. زن و مرد هر وقت تمايل به ارضا جنسي از يكديگر داشتند بايد همديگر را ارضا كنند. ارضاء جنسي جنبه جسمي ندارد بلكه بيشتر جنبه رواني دارد زماني تمايل جنسي بوجود مي آيد كه ناراحت و خسته نباشد و ... مثلاً اگر كسي دچار مصيبت شديدي شده باشد تمايل جنسي ندارد ولي آيا به اين معناست كه غدد جنسي او ترشح ندارد قطعاً دارند ولي تحريك جنسي مربوط به مسايل رواني است. بنابراين زن و مرد هر وقت تمايل داشتند بايد يكديگر را ارضا بكنند. البته موانع شرعي و عرفي و ... را بايد مد نظر داشته باشند. هر كدام ابراز تمايل كند ديگري اگر تمايل ندارد نمي تواند و نبايد امتناع ورزد. البته مرد اگر تمايل دارد بايد زن را با ملابسه و بازيو بوسه و ... آماده كند و بدون آمادگي اقدام به ارتباط جنسي با همسرش نكند. بايد آماده اش كند تا ارضاء او نيز كامل بشود. و ...

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.